poniedziałek, 26 października 2015

Bezglutenowa wigilia

Ostatnio coraz więcej widzę stron poświęconych produktom bądź przepisom na dania bez glutenu i laktozy. Mleko kokosowe, dyniowe babeczki, bananowy chleb etc. Wszystko zdrowe, bez glutenu, laktozy i słodzone naturalnie. Świetne dla alergików i osób które chcą schudnąć w zdrowy sposób. Nie oszukujmy się, produkty sygnowane napisem Gluten Free są strasznie drogie. Producenci celowo zawyżają ceny by jak najwięcej zarobić na ludziach którzy często nie mając wyjścia i tak kupią ten towar. Na szczęście w internecie pojawia się coraz więcej przepisów bezglutenowych które pozwolą zaoszczędzić trochę grosza. Pamiętam jak moja koleżanka ze szkoły zawsze przynosiła swój chlebek i batonik bezglutenowy. Nawet podczas wigilii klasowej jadła tylko swój pakuneczek. Z odstępem czasu zdaję sobie sprawę jakie to musiało być dla niej ciężkie. Te wieczne tłumaczenie się dlaczego je co innego, czemu jej chleb jest taki dziwny, czemu nie je z nami itd. Zastanawia mnie a co by było gdyby cała klasa przygotowała na wigilię produkty bezglutenowe? Wtedy wszyscy moglibyśmy jeść to samo i nikt nie czułby się gorszy. Produkty bezglutenowe wcale nie muszą być drogie czy niesmaczne. Nawet ja próbowałam wczoraj przepis na chlebek bananowy. Wystarczyły 2 średnie banany, jedno jajko i mąka kukurydziana. Oczywiście żeby ciasto urosło trzeba było dodać troszkę sody i kilka dodatków do smaku. Byłam święcie przekonana że mi w ogóle nie wyszedł ale okazał się naprawdę zarąbistym chlebkiem. Smakował trochę jak piernik z bananem i był dosyć płaski ale to pewnie z powodu małej ilości sody. Więc zachęcam wszystkich jeszcze uczących się, jeśli macie w klasie osobę która ma uczulenie na jakieś składniki w żywieniu przygotujcie na tą wigilię klasową produkty które nie wykluczą jej z wspólnego świętowania. To wcale nie jest trudne, czasem wystarczy zamienić jeden składnik np mąkę zamiast pszennej na kukurydzianą i już. Taka mąka kosztuje niecałe 3zł w marketach więc naprawdę to nie jest jakiś wielki koszt. Jeśli chcecie mogę podać przepis na ten chlebek i zdjęcia jak mi wyszedł.

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy